4 maj 2015

Dagens status

1. Läst fler kursporfolion än jag räknade.
2. Provat åtta svarta kavajer, köpte en. Provat tre par svarta byxor, köpte ett par. 
3. Betalat en euro och tio cent för varje pappersark jag postade för att det säkert ska hinna fram i tid. Nästa gång: börja i god tid och kom ihåg att posten är stängd första maj.
4. Ätit en lunch, druckit en kopp kaffe idag.
5. Druckit mer te än jag gjort på månader.
6. Är inne på näsduk nummer 78 för den här flunsan.
7. Gråtit från ett öga.
8. Nyst så många gånger att musklerna är sjuka.
9. Skrivit ut ett föredrag för imorgon.
10. Har ett exemplar av min avhandling i väskan.
11. Hittat en postdok/konst-grej jag vill söka.
12. Ätit tre stycken coldrex.
13. Sett en gammal bekant på stan som gick bredvid en äldre kvinna och mycket berusat och högljutt sa att hon ska acceptera alla människor.
14. Sett blommande körsbärsträd på vägen till jobbet.
15. Har tagit en buss hem.
16. Sett samma gamla bekanta på stan stå mitt i en grupp ungdomar skrikande berusat "vem fan tror ni att ni är" på finska.
17. Kommit ihåg flera gånger, flera år sedan då jag umgåtts med den gamla bekanta då hen varit betydlig mindre berusad.
18. Myst med två katter.
19. Konstaterat att det är många timmar kvar av dagen.
20. Skickat ett sms till en professor.
21. Pratat med en annan professor.
22. Konstaterat att coldrex verkligen hjälper.
23. Blivit mycket upprörd av att prata om att färglägga.
24. Haft öronen i lås och ett vänster öra som bubblar.

Inga kommentarer: