2 maj 2015

Läst i april

Kan verkligen konstatera att ljudbok är något för mig. Eller ljudbok och promenad, ljudbok och candy crush, ljudbok och farm heroes, ljudbok och frukost, ljudbok och lunch, ljudbok och transportmedel, ljudbok och cykling. I april gav jag:

Den vita staden, fyra vräkningar av fem möjliga.
Just Kids, fyra år i New York av fem möjliga.
Himmelstrand, fyra husvagnar av fem möjliga
Vassa föremål, fyra scoop av fem möjliga.
Yarden, fyra hamnarbetare av fem möjliga.
Oceanen vid vägens slut, tre bondgårdar av fem möjliga
Mellan dig och dig, tre tonårsförälskelser av fem möjliga.
Tre män i en båt, fem anekdoter av fem möjliga.
Doppler, fem tält i skogen av fem möjliga.
Oscar Levertins vänner, fyra snuskiga kulturtanter av fem möjliga.

4 kommentarer:

M. Lindman sa...

Äh, blir inspirerad av din läslista! Mycket fina grejer där (och mycket som jag inte läst men vill läsa). Yarden och Just kids är två av de finaste böckerna jag läst på senare år.

Jessica sa...

Jonej men en bok mer än jag!
Oskar Levertin får fyra-något-helt-annat-på-K av fem möjliga menar du väl?

när det börjar sa...

M: Tänkte faktiskt på dig när jag läste Tre män i en båt, tror du skulle gilla. Och också Doppler om du gillar Erlend Loe, den var Loe x 10.

Jessica: Första och enda gången i världshistorien misstänker jag. Och jo, men kom på att inte bara kuk nämns otaliga gånger utan också fittmuskulatur!

M. Lindman sa...

Vad kul, Tre män i en båt har jag länge tänkt läsa, men det har inte blivit av. Loe har jag gillat, så ska kolla in den andra boken också. Tack för tipsen!