18 maj 2013

tegelsten (bygger inget hus)

När Nina utmanade mig att visa mina tegelstensböcker (mer än 500 sidor enligt experten Bokbabbel) fnissade jag och tänkte att det blir ett intressant blogginlägg. Riktigt hur intressant fattade jag inte då. Utmaningen går ut på att:

1. Visa upp de fem tjockaste böckerna som står i hyllan som du har läst
2. Visa upp de två tjockaste böckerna som står i hyllan som du inte har läst


Här kommer steg 1:

Ja, detta är de fem jag läst och som nu står i hyllan. Noll. Nada. Det enda jag kommer på, som varit tjockt är Hungerspelen (alla tre böcker i en) lånade jag och läste via telefon.

Här kommer steg 2:

Till och med de olästa tegelstenarna är färre än utmaningens regler. Romanen Mandarinerna av Simone de Beauvoir, 654 sidor. Fyndad på ett loppis i Ekenäs.


Det jag upptäckte när jag grävde i bokhyllan var att jag har flera romaner som är under hundra sidor. Nina, visa dina, så visar jag mina.


2 kommentarer:

Jill sa...

Får jag också göra detta? Fast jag inte blivit utmanad? Skulle vara roligt att gå igenom bokhyllan :)

när det börjar sa...

Ja! Glömde helt bort att utmana vidare.